FEM Partnership Day 2025
03.11.2025 | Tomáš Poláčik
Dňa 28. októbra 2025 sa na Fakulte ekonomiky a manažmentu Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre uskutočnil ďalší ročník podujatia FEM Partnership Day 2025, ktorého cieľom je networking v rámci trojuholníka študent-univerzita-firma.
Podujatie vytvorilo jedinečný priestor na budovanie vzájomných partnerstiev, zdieľanie skúseností a diskusiu o trendoch vo vzdelávaní, manažmente a podnikaní. Študenti mali možnosť osobne sa stretnúť s reprezentantmi významných spoločností, spoznať ich pracovné prostredie a otvoriť dvere k možným kariérnym príležitostiam.
Podujatie prinieslo tri hlavné aktivity. Po prvé, boli to stánky jednotlivých spoločností, ktoré ponúkali priestor pre osobný kontakt a networking. V miestnosti S01 sa predstavilo 22 renomovaných firiem (Kaufland, Foxconn Slovakia, Lidl, KPMG Slovensko, PwC Slovensko, Auria Solutions, Kyndryl, UNIQA Group Service Centre, DHL Supply Chain, CLA Slovakia, IBM, Tatra banka, Partners Group SK, Amazon, ZKW, Tesco, Swiss Re, PROSIGHT Slovensko, Slovenská sporiteľňa, Forvis Mazars, Nestlé Slovensko a Finančná správa SR) pôsobiacich v oblasti financií, IT, poradenstva, obchodu, logistiky a výroby. Zástupcovia spoločností poskytovali študentom informácie o možnostiach stáží, trainee programoch, pracovných ponukách aj o možnostiach spolupráce na diplomových a bakalárskych prácach.
V rámci druhej aktivity sa uskutočnili krátke prezentácie zúčastnených spoločností, počas ktorých predstavitelia firiem priblížili študentom svoje firemné kultúry, kariérne príležitosti a očakávania od budúcich zamestnancov. Prezentácie zároveň ukázali, aký veľký dôraz firmy kladú na rozvoj mäkkých zručností, inovatívne myslenie a adaptabilitu – vlastnosti, ktoré sú dnes na trhu práce nevyhnutné.
Posledná časť patrila panelovým diskusiám zameraným na tému vytvárania partnerstiev v rámci biznisu a s akademickým sektorom, v ktorých vystúpili zástupcovia vybraných firiem. Hovorilo sa o tom, ako môžu akademické inštitúcie lepšie reagovať na potreby trhu práce, ako firmy vnímajú spoluprácu s univerzitami a ako môžu študenti aktívne vstupovať do firiem už počas štúdia.
FEM Partnership Day je dlhodobo vnímaný ako platforma, ktorá upevňuje strategické partnerstvá medzi akademickým a podnikovým prostredím. Univerzita prináša teoretické poznatky a výskumný potenciál, firmy ponúkajú praktické skúsenosti a študenti sú spojovacím článkom, ktorý prináša nové nápady a energiu. Podujatie FEM Partnership Day 2025 opäť potvrdilo, že spolupráca medzi univerzitou a praxou je kľúčom k rozvoju inovatívnych riešení, zvyšovaniu kvality vzdelávania a príprave absolventov schopných okamžite sa uplatniť na trhu práce.
